Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Blinkersknas - hjälp önskas!

Blinkersknas - hjälp önskas!

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

Blinkersknas - hjälp önskas!

Postby Rekestad » 2007-10-11 18:10

Jag har en fin 142 -73 (gått 15000 mil) i verkstan med skum blinkers. Blinkersen går i olika takt till höger och vänster och ibland, någon enstaka gång då och då, så får relät spatt och börjar surra. Har bytt relä och meckat runt men hitills inte fått tag på felet. Misstänker jordfel.

Är det någon som har ett tips...?

/HR
Hans Rekestad

www.classicvolvo.com
Rekestad

Kapitel 2: Blinkersknas

Postby Rekestad » 2007-10-11 21:05

Skumt fel det här...

Nu har jag kopplat upp all jord, rengjort och sprayat spaken, bytt till ett färskt relä igen. Allt fungerar lysande inne i verkstan. Vid testkörning så uppstår problem, verkar som att bromsljuset provocerar fram konstigt beteende - blinkersen dör ut ibland, bara försvinner. Förbannat skumt. Problemen är helt inkonsekventa och uppstår bara ibland...

What???!!
Hans Rekestad

www.classicvolvo.com
Rekestad

Postby PeterG » 2007-10-11 22:24

Kolla hur mycket generatorn laddar och kolla så du inte har kortis i någon av blinkerskablarna, När det laddar dåligt har jag haft liknande problem.
Le och var glad ty det kunde vara värre, och jag log och var glad, och visst fan blev det värre
PeterG

Return to Original