Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • El fel????

El fel????

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

El fel????

Postby Moddyson » 2007-09-29 11:31

Hej

Jag har en 145 74a,till saken hör att jag har ingen belysning på instrument,värmepaket samt att cigtändaren inte fungerar. Varningsblinkers fungerar inte heller däremot fungerar baktorkaren,jag har bytt retostat och kollat säkringarna utan framgång.

Kan det vara ett relä som spökar eller?????
Moddyson

Postby Johan » 2007-09-29 17:00

Kolla sladdarna på baksidan av mittenpanelen där allt sitter. Dom sladdarna brukar släppa...

Och när justeringsratten till belysningen blir dålig, så slocknar alla lampor. Man får väldigt ofta byta ut den mot en vanlig strömbrytare. Det är en porslinskärna i den som gärna smular sönder sig, och då funkar ingen belysning längre på instumenten.
Kör en 142 DL från 1974..
Johan

Postby deluxe » 2007-09-29 17:53

Jag plocka loss instrumentpanelen och spruta in lite 5-56 i justeringsratten och vred runt lite, på min 145:a när belysningen la av.

Funka direkt och funkar fortfarande :D
Volvo 145 deLuxe 71:a (finbilen),
Volvo Duett-Roadster (nyaste projektet) i full gång.

Plötsligt börjar ja tycka att mina stötfångare ser löjligt små ut.. suget efter att byta mot en -74:a börjar bli stort nu...

Image]
deluxe

Return to Original