Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Elfel?

Elfel?

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

Elfel?

Postby Henke » 2008-04-17 08:16

Hejsan igen!

Jag vänder mig ännu en gång hit då det brukar ordna sig efter att fått svar från er där ute :-)

Laddningslampan börjar ibland lysa samtidigt som tank- och tempmätarna lägger av under körning. Säkringarna är helt okej, ingen som har gått sönder, den laddar som den ska och övrig belysning fungerar.

I vilken ände ska jag börja min felsökning? Kan det vara någon jordkabel som behöver gnussas upp och isåfall vilken?

Mvh

/Henke

P.S. Det är en 145:a av -71 års modell.
Henke

Postby Amarace » 2008-04-17 08:52

När detta händer, fungerar blinkerslampan samt helljuslampan? Om blinkers inte fungerar men helljuslampan fungerar så är det strömmatningen som är fel, om inte heller helljuslampan fungerar är det jordfel.

Du har rengjort kontaktytorna i säkringshållaren och bytt säkring?
Amarace

Postby Daniel » 2008-04-17 18:50

Låter som ett klockrent fall av kass spänningsstabilisator (baksidan av instrumentet). Eller tänker jag fel? Den borde kanske inte påverka laddningslampan..
Mvh
Daniel
Webmaster/Valberedning 140-klubben
Daniel

Re:

Postby Amarace » 2008-04-17 19:08

Daniel wrote:Låter som ett klockrent fall av kass spänningsstabilisator (baksidan av instrumentet). Eller tänker jag fel? Den borde kanske inte påverka laddningslampan..

Den påverkar bara mätarna dåd et bara är dom som behöver stabiliserad spänning.
Amarace

Return to Original