Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Förgasarnålar Stromberg

Förgasarnålar Stromberg

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

Förgasarnålar Stromberg

Postby Epsi » 2011-02-09 20:02

Finns det någon som har bra koll på alla olika nålar som finns?

I min 145 express -71 Sitter det en sliten nål med beteckning B1-AN och den har jag hittat ett ställe som säljer för 250 kr. Går man till Volvo har dem två olika nålar att välja emellan, varav jag och reservdelsmannen beställde hem en som de ville ha 450 kr för och den hade inte samma typ av infästning och hade någon helt annan beteckning. Volvos alternativ 2 kostade nära 600 kr och det tyckte jag var lite väl mycket så någon sådan har jag inte ens bett dem ta hem. Går man däremot på Mekonomen kunde dem få fram två olika nålar. Dock hade de bara en hemma för tillfället med beteckning B1-CC och den "ser" rätt ut i alla fall. Jag tror mig ha läst någonstans att B1-AN ersatts med B1-CC pga avgaskrav eller liknande men jag är långt ifrån säker.

Är det någon som kan bekräfta detta eller vet i vilka bilar B1-CC satt?

Hur stor skillnad blir det om jag monterar "fel" nål till mitt gamla munstycke?
Epsi

Re: Förgasarnålar Stromberg

Postby Hasse63 » 2011-02-10 00:16

Lite mer info är efterfrågan... då jag ändå höll på så,,, :wink:

Image
By hasse63 at 2011-02-09

Image
By hasse63 at 2011-02-09
:arrow: http://www.volvoamazonpictures.se/
:arrow: http://imv68.blogspot.com/

____..)/.._____..)/.._____..)/..______..)/..______..)/.._____
¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯