Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Halv ryckig gång på tomgång

Halv ryckig gång på tomgång

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

Halv ryckig gång på tomgång

Postby gringob23 » 2013-02-11 12:09

Tjenare, har lite ryckig tomgång på b20in min, när motor är genomvarm och man puttrar i låg fart på 2an så gungar hela bilen fram, samt när man ligger i typ högre farter så gungar det lite också, väldigt lite dock men om ja drar i choken så försvinner de mesta. Läste på nåt amazonforum att b20 inte hade samma vevhusventilations kopplings som b18, att b20 hade vevhusventilationen till förgasarhuset och inte till insuget, sen var det från insuget till ventilkåpan, jag har tvärtom, kan den gå ryckigt pga de? jag har alltså kopplat som b18. Sen, munstycket inne i förgasaren, om de är för högt upp, alltså snålställt, kan de orsaka orolig tomgång eller är det bara på dom högre varven så att säga? för annars kommer jag ta ett dorn o banka ned det me detsamma :)
144-72 | 142-71
gringob23

Re: Halv ryckig gång på tomgång

Postby 123 GT » 2013-02-11 14:10

Du kan även ha ett läckage på insugningssidan, att den drar tjuvluft nånstans.
AVG
123 GT

Return to Original