Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Hjälp! Växellådsbalk M41 overdrive

Hjälp! Växellådsbalk M41 overdrive

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

Hjälp! Växellådsbalk M41 overdrive

Postby Slugger » 2017-05-10 16:09

Hej

Första inlägget och det är ett rop på hjälp :)

Jag har precis köpt en Volvo 142 sport kod 1423351S och behöver hjälp med en bild på balken till växellådan. Bilen skulle enligt förra ägaren varit renoverad, men när man börja syna är det en renovering för att tjäna pengar och dölja defekter. Bakaxeln gick sönder 3 dagar efter jag fått hem bilen och mer eller mindre allt behöver bytas under gällande drivlina och bakvagn (man kan dölja mycket med tectyl).

Ett av mina problem är att M41 lådan verkar ligga an på växellådsbalken så jag är i stort behov av en bild på en balk för Overdrive lådan.

Om någon har några bilder på balken eller hur det skall se ut monterat vore jag ytterst tacksam. Har någon tips på var man kan renovera bakaxeln vore detta också bra :)

Med vänlig hälsning
Lars-Erik
Slugger

Re: Hjälp! Växellådsbalk M41 overdrive

Postby Rosen » 2017-05-13 19:53

Hejsan
Har tyvärr inte lagt tid på att lista ut hur man lägger upp bilder här på forumet men jag vill tipsa om att det går att hitta bilder på balken på nätet.

Jag har modifierat en vanlig balk för att passa en OD.

Men bilen är ju original med OD? Då borde rätt balk sitta där.
Är det inte bara växellådskudden som har sackat ihop eller metallen lossnat från gummit?

Om du skickar ett PM med e-postadress så kan jag skicka bilder, för bilderna finns redan tagna.
Rosen

Re: Hjälp! Växellådsbalk M41 overdrive

Postby Slugger » 2017-05-19 19:56

Tack för tipset att kolla kudden. Det skall jag kolla i helgen.

Det stämmer att det är en orginal sport med overdrive, men tyvärr verkar det som att väldigt mycket är bytt bara att det skall se bra ut vid försäljning. Nu spelar det ingen roll för bilen skall återställas till orginal och användas :)

Jag kontaktar dig via pm.

//Larsa
Slugger

Return to Original