Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • konstigt ljud!

konstigt ljud!

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

konstigt ljud!

Inläggav Bergström » 2006-12-16 00:29

Hejsan. Varje gong jag startar min gammla volvo 145 från 74 börjar det vina i motorn/växelådan.. låter nästan some en tvättmaskin, men slutar dock efter några sekunder. Non som har något tips på vad det kan vara?

MVH//Lasse
Bergström

Inläggav jonte » 2006-12-16 01:34

kan vara ett dåligt urtrampningslager :cry: eller är det startmotorn som börjar bli dålig
jonte

Re:

Inläggav Matzie » 2006-12-23 16:57

jonte skrev:kan vara ett dåligt urtrampningslager :cry: eller är det startmotorn som börjar bli dålig

Urtrampningslagret viner hela tiden när man inte trampar på kopplingen, så har iaf jag ^^
Matzie

Re:

Inläggav Knugen » 2007-02-09 16:03

Matzie skrev:
jonte skrev:kan vara ett dåligt urtrampningslager :cry: eller är det startmotorn som börjar bli dålig

Urtrampningslagret viner hela tiden när man inte trampar på kopplingen, så har iaf jag ^^

om det blir tyst när du trycker ner kopplingen så är det nog lagren på ingående axel i växellådan som är slut.... men om det låter när du trycker ner kopplingen så är det urtrampningslagret
VOLVO - a product of superb swedish enginering
Knugen

Återgå till Original