Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Lack

Lack

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

Lack

Postby Göran Å » 2009-03-24 20:32

Finns det någon lackleveratör som rekommenderas av klubben eller av någon som har positiva erfarenheter? Jag talar om en riktig lackfirma, inte någon som bara säljer sprejburkar. Helst ska det vara en lackfirma som är så förtjusta i gamla Volvoar att de ger en jätterabatt till alla som har en sådan, typ 80-90% eller så.
Göran Åman
Göran Å

Re: Lack

Postby expressfreaken » 2009-03-24 20:37

I senaste Classic Motor finns ett repotage om lack där man köper färgen hos upplands bilfärg.Verkar väl vara en seriös firma med ganska bra priser. De säljer tydligen paket med allt man behöver för att lacka om bilen. Senast jag lackade om en bil kostade färg och tillbehör ca 4000:- och här vill de ha drygt 2000:-.

www.bilfärg.nu
expressfreaken

Postby skanke » 2009-03-25 10:10

Ha,ha, 80-90% rabatt :lol: Drömma kan man ju alltid, skall man få lack så billigt är väl det bästa tipset att se till att skaffa sig polare som jobbar som billackerare eller hos någon lackleveratör.

Annars verkar ju bilfärgs erbjudande bra. 1900:- för material till en hellack är billigt. Dock vet inte jag vad det är för märke dom säljer och om det är bra.

Vill man ha riktiga grejer så får man väl vända sig till Sikkens, eller Glasurits återförsäljare, men då räcker nog inte 1900:- speciellt långt.
skanke

Postby izefuzzy » 2009-03-25 15:56

tror inte heller att det är särskilt vettig färg om man får allt för 1900.. jag ska lacka min bil snart, men då har jag sån tur att jag jobbar hos en billackerare och får färg därigenom. Men när du köper färg försök att få tag i riktigt färg alltså thinnerbaserad, det flesta färger som säljs i dag är ju vattenbaserade och blir inte lika bra och tåliga.
Do it once do it right!
izefuzzy

Postby Göran Å » 2009-03-31 19:51

Tack för alla tips. Det där med Upplands Bilfärg låter ju högintressant, förutsatt att det inte är vattenfärger prisuppgiften gäller. Sådana har ännu inte mitt förtroende. Efter vad jag kunnat finna så har de bara en adress i Uppsala. Det hade varit bättre för mig med en firma i Stockholm, men visst kan man göra sig ett ärende till Uppsala om det lönar sig. Det där med en polare som jobbar som billackerare eller hos någon lackleverantör lät inte så dumt det heller. Finns det någon sådan som har lust att bli min polare?
Göran
Göran Å

Postby skrot klasson » 2009-04-01 07:15

umeåbilfärg brukar jag köpa slipmatrial av,dom har även lackpaket.jag har köpt all färg till min bil av bilhuset,mycket bra och trevlig personal,samt ricktig färg.

http://www.umeabilfarg.se/

http://www.bilhuset-bildelar.com/
B-2007-06-20
BE-?
C-2009-02-11
CE-?
skrot klasson

Postby Glufsen » 2009-04-03 11:02

skrot klasson wrote:umeåbilfärg brukar jag köpa slipmatrial av,dom har även lackpaket.jag har köpt all färg till min bil av bilhuset,mycket bra och trevlig personal,samt ricktig färg.

http://www.umeabilfarg.se/

http://www.bilhuset-bildelar.com/

4CR spacklet från Umeå Bilfärg är det något att ha eller? Är ute efter ett bra och lättslipat multispackel i 2kg burkar..
Edit: det här alltså http://www.umeabilfarg.se/show_product. ... &cat_id=38
Image

Bonnmeckar först, tänker sen...
Glufsen

Postby skrot klasson » 2009-04-03 18:00

plåtverksatn där jag brukar byta framrutor spacklar mycket med 4CR.tror inte det är något fel på det spacklet.
B-2007-06-20
BE-?
C-2009-02-11
CE-?
skrot klasson

Postby sqrewdsqriver » 2009-04-04 07:43

izefuzzy wrote:tror inte heller att det är särskilt vettig färg om man får allt för 1900.. jag ska lacka min bil snart, men då har jag sån tur att jag jobbar hos en billackerare och får färg därigenom. Men när du köper färg försök att få tag i riktigt färg alltså thinnerbaserad, det flesta färger som säljs i dag är ju vattenbaserade och blir inte lika bra och tåliga.

Vi handlar all färg därifrån till firman.
Mycket trevlig kille som kan det han gör.
Duktig och ger bra tips.

Och det är thinnerbaserade 2K
färger som säljs som paket.

Jobbar på en Lastbils och grävmaskins verkstad
utanför uppsala. så en del färg blir det.

4CR är ett mycket bra märke. spackel som färg.

Erbjudande just nu.
------------------------------
Färgpaket till hela din bil. Lackera om bilen.
Originallack eller ny kulör, vi hjälper dig!
Vi tar ett exempel:
2 liter billack (solid)
1 liter härdare
1 liter förtunning
0,8 liter rostskyddsgrund (härdare ingår)
Maskeringstape (15mm/25mm)
2 st Klibbdukar (tar bort damm innan lackering)

1918:-
---------------------------------

Inte smygreklam, bara ett bra tipps.
sqrewdsqriver

Return to Original