Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • När dubbla Stromberg och när SU?

När dubbla Stromberg och när SU?

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

Re:

Postby G3 » 2008-02-23 19:47

Anton wrote:Så skulle jag också göra om jag redan hade ett B20A block. När jag skulle byta motor i min 144 som hade haft 105hk B20D lyckades jag lägga vantarna på en 110hk B20D +m40 som gått 17000mil! :)
ja motorn som jag har har jag ju ingen aning om hur mycket den gått så jag lär väll gå igenom hela motorn o se så allt är ok.

Volvo 142 -72 1422361 W

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... &cat=26372 Här hammna alla bilder och annat på projektet.
G3

Postby G3 » 2008-03-09 12:14

jag har lite frågor. hur tar jag reda på vad det är ungefär för årsmodel på motorn så jag vet vilka tätningar och annat jag behöver? och jag har hört talas om att man kan köpa kompletta renoveringsatser där alla packningar ramlager och packboxar finns med. är det någon här som har kolla på var man kan få tag på det. vore ju ganska smidigt om man kunde köpa allt i ett kit och förmodligen tjäna en liten slant. efter som orginalkamen inte går att få tag på längre funderade jag på att byta till en K-kam. tänkte kolla om det är nogon annan som tycker jag borde använda någon annan.

Volvo 142 -72 1422361 W

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... &cat=26372 Här hammna alla bilder och annat på projektet.
G3

Previous

Return to Original