av Gunnar S » 2006-11-26 03:06
Det är ju de små detaljerna som gör det...
På blocket finns också en fin vit 72:a för 23000.- Nära nog halva slanten och en enägarbil som skonats från klåfingrigt skruvande. Ändå med ett mer rättvisande pris på denna typ av bil.
Hål i taket & krokiga kofångare från \"fel\" årsmodell drar ner helhetsintrycket. En omaka inredning likaså. För att inte tala om svartlackade bakljussargar och nummerskyltbelysning. Sen spelar det ingen roll att bilen är nylackad, extremt tyst eller nerplockad intill minsta detalj. Den \"metallic-röda\" är ju inte ens Dellorto-trimmad eller utrustad med IPD-kränghämmare, gasdämpare & sänkfjädrar, vilket vore en klar prishöjare. Ett gott, oskruvat originalskick hade haft samma effekt.
*Detta sagt utan att för den skull kritisera eller på något sätt attackera ägaren/renoveraren av just detta fordon.
Om man bara har is i magen så dyker det förr eller senare upp ett riktigt toppex till kanonpris. Te x. av en säljare som: Antingen inte har förstånd att rätt värdera sitt fordon, eller som inser fordonets faktiska värde och till detta kopplar affektionsvärdet = Rätt pris. Tyvärr är det samma visa i hela veteranbranschen. Ett antal lycksökare drar upp prisbilden och lämnar öppet för fantasipriser på gamla trotjänare. Jämför gärna med hur det på senare år har kommit att se ut på marknaden för veteranmopeder. Mopedboomen har inneburit att totalvrak övervärderas och slutkörda \"raketarslen\" säljs för orimliga pengar. Affektionsvärdet är något högst personligt och går egentligen inte att sätta ett pris på, för hur ska man kunna ta betalt för insugsrytet från dubbla SU:ar?
Eget arbete är sällan något som värderas i bil eller för den delen mopedsammanhang. Om man inte hittar rätt köpare förståss...
Själv sitter jag här med kvitton på c:a 20000... Pengar jag nog aldrig får igen. Det spelar ändå ingen roll för jag har inte tänkt sälja heller.
*Detta sagt utan att för den skull skryta eller på något sätt framhäva ägaren/renoveraren av just detta fordon.
Medlem nr: 624