Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • skärm med låg kant sökes

skärm med låg kant sökes

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

skärm med låg kant sökes

Postby timmieboy » 2013-01-26 12:12

Hejsan! jag söker en höger framskärm med den låga kanten 67-71 tror jag det är då jag har ett projekt som jag är i behov av just en sådan. Men nu till det verkliga problemet jag har letat å letat men hittar ingen.. tänkte ifall någon vet om någon som säljer en sådan skärm eller vet var man kan hitta en. Tacksam försvar!

MVH/Thim
timmieboy

Re: skärm med låg kant sökes

Postby Gunnar S » 2013-01-26 12:49

Kom ihåg att vi inte ska ägna detta forum till annonsering.
Däremot är det ok att tipsa om länk eller annan kontakt som kan leda till en framtida affär.
Att länka till egna annonser om varor är inte ok.
En annan funktion, som möjligen är lite underskattad, är direktkontakt via PM till andra användare på forumet.

Med detta sagt hoppas jag du hittar det du söker. Har du kollat runt på t ex. ebay? Det finns också blocket-liknande sidor runt om i Europa.
Vill också minnas att jag sett nån som sonika byggde om en framskärm och gjorde en egen lågkantsskärm. Inte omöjligt med rätta måttuppgifter och kunnande i plåtarbete. Om du tar mått på din vänsterskärm, från listvecket och ner till kanten kan du spegelvända och överföra hjulhusbågen till en höger "skrotskärm". Kanske det åtgår ett par innan du blir nöjd.
Medlem nr: 624
Gunnar S

Postby timmieboy » 2013-01-26 13:28

ja ursäkta menade inte annonsering men har någon en länk uppskattas de, ja tanken har slagit mig med att bygga en själv. Men det är ju lite jobb och pill med att.
timmieboy

Postby Gunnar S » 2013-01-26 14:06

Ingen fara. Det var en allmän uppmaning till samtliga användare.
Härmed efterlyses mer info om framskärmar med låg respektive hög kant.
:)
Medlem nr: 624
Gunnar S

Postby ANNA » 2013-01-26 17:42

*fel*
I Think and Wonder, Wonder and Think...
ANNA

Return to Original