Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • stödlagergummi 142 -69

stödlagergummi 142 -69

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

stödlagergummi 142 -69

Postby rias » 2014-11-14 11:50

Hjälp!

Blir galen!
Har under 2 veckor varit på 20 sajter, och beställt ett sådant från 2 av dessa. Bägge var fel (och likadana), nämligen rejält för stora! Mitt är fullständigt trasigt, men har varit c:a 10-11 cm i ytterdiameter. De jag köpt på nätet är typ 13-14 cm och grövre o kraftigare på alla sätt. Annars rätt lika, med två små "hakar" på utsidan som skall låsa fast vid monteringen av bygeln som bultas på underifrån. De jag köpt påstods VARA till 142a.
Var hittar jag "det mindre" stödlagret?
/Richard
rias

Re: stödlagergummi 142 -69

Postby rias » 2014-11-14 11:52

sorry.. min "slutfråga" skall naturligtvis vara "var hittar jag det mindre stödlagergummit?"
rias

Postby Daniel » 2014-11-15 13:46

Det skulle ju underlätta om du specificerade varifrån du fått "fel" levererat så du inte får tips om dessa igen :)
Som vanligt rekommenderar jag vp-autoparts.se (verkar ha två olika, ett upp till 69, ett efter..) samt cvi.nu (även de två olika varianter) och motoroldies (även här finns två olika).
Den senare lagerhållaren verkar vara ngt. större.

Numera är det oftast dessa specialbutiker du får vända dig till. De har både kunskapen och RÄTT delar. En del finns fortfarande på Volvo. Vad som finns kan du kolla på gcp.se
Mvh
Daniel
Webmaster/Valberedning 140-klubben
Daniel

Postby rias » 2014-11-15 16:02

Tack Daniel!!
Den ena på VP Autoparts ser klockren ut !! Har beställt redan!

Jag köpte mina bägge felaktiga på Skruvat.se samt KL Racing.

Antagligen till senare årsmodeller. Men Skruvat hade testruta där jag knappade in bilnumret och fick glat svaret att den var korrekt till min bil!! Varning!
rias

Return to Original