Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • stromberg förgasare

stromberg förgasare

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

stromberg förgasare

Postby Rich_ » 2007-10-12 21:35

Vakumkolven i min förgasare har en förmåga att fastna,vad tyder detta på? är den utsliten och utom räddning? den känns nästan som den skurit fast..den skall väl löpa lätt o fint?
Rich_

Postby Hasse63 » 2007-10-13 10:41

Ta lös den och leta efter repor eller andra skador, även i själva förgasaren, putsa av försiktigt av, ev bara med Svinto. Byt även membranet då det är det som centrerar kolven. Full \"upp\" med ATF-olja.

Kolven skall gå \"lätt\" upp och ner utan att fastna eller de minsta kärva.

Upp ska det vara ett visst motstånt och ner faller den med ett Tjoff :wink:
:arrow: http://www.volvoamazonpictures.se/
:arrow: http://imv68.blogspot.com/

____..)/.._____..)/.._____..)/..______..)/..______..)/.._____
¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯
Hasse63

Postby radioaktivraka » 2007-10-13 10:52

jag hade problem me min bil för ca 2veckor sedan o då så var membranet trasigt... den drog nämligen 3l/mil blandad körning... o kolven stod i princip i toppläge hela tiden... gjorde även CO prov på den och då visade det sig att det låg på 9,9 o jag ställde den i slutet på Juni vid 2,0 så det var det felet
radioaktivraka

Return to Original