Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Biltema \"Classic\"!! :O

Biltema \"Classic\"!! :O

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

Biltema \"Classic\"!! :O

Inläggav Anton » 2008-10-12 22:23

Höll på sätta kaffet i halsen då jag bläddrade upp sidan för \"Classic\"-tillbehör i nyaste biltemakatalogen. Bla. Snobbringar 13\"-16\", Lucas tripod strålkastarinsatskopior, \"Lucas\"-backspeglar vipp och dragströmbrytare och UNC/UNF skruv och mutter! :o ..sedan har dom ju också ett par kromade 180mm extraljus som skulle passa till en äldre bil.

Vad har det tagit åt dom..trodde det bara modern \"pimp my ride\"-styling som gällde. Hoppas nu bara att dom tar sitt förnuft till fånga och ger ut B20-verktygen igen! :)
\"Gammal kärlek rostar aldrig\", Men hur mycket jag än älskar min gamla Volvo så rostar hon!

Volvo 1442541U, Mörkblå - Blivande 144GT
Användarvisningsbild
Anton

Inläggav Widen » 2008-10-13 10:07

Ja jag såg det oxå...

Undrar hur kvalliten och passformen är på snobb ringarna.. :lol:

Allt handlar om business..dom har väll fått in en ny försäljningschef...

mvh
Volvo 142 -70 Safarigul nr:100
Volvo 142 GL -71 Guldmetallic Nr:105

http://www.garaget.org/Widen
Användarvisningsbild
Widen

Inläggav Anton » 2008-10-13 11:43

han inte kolla på dom så värst mycket i butik igår..men dom kändes lite \"plastiga\" i kromet. Och är dom lika bra i kromet som avgasrörs förlängarna kan man bara låta bilen stå och kromet blir förstört.. ;)

Ljusinsaterna var ju symetriska!! hm..Får man använda sådana som extraljus kanske?..dom mindre, 5 3/4\" passar troligen i deLuxe grillens extraljusringar. Där \"ska\" det ju sitta extraljus av sämre kvalitet orginal ..hehe
\"Gammal kärlek rostar aldrig\", Men hur mycket jag än älskar min gamla Volvo så rostar hon!

Volvo 1442541U, Mörkblå - Blivande 144GT
Användarvisningsbild
Anton

Inläggav Gunnar S » 2008-10-13 13:31

Jag kollade just idag på de där små runda backspeglarna och blev lite besviken på infästningen på backsidan. Såg lite \"billigt\" ut och jag sparar vidare och letar efter den runda spegel av originaltyp som fanns till varierande modeller under 60-talet.

Lite allmänt kritisk till artiklar med benämningen Classic. Allt som oftast handlar det bara om att slå mynt av en trend. Nyss var det styling á la The Fast and the Furious som gällde. Nu är vi tydligen på väg mot klassikertrenden. Inte illa tänkt men kan bli fel ändå.
Medlem nr: 624
Användarvisningsbild
Gunnar S

Re: Biltema \"Classic\"!! :O

Inläggav traktormuppen » 2009-01-16 20:53

Vore perfekt om det blev en slags trend att fixa iordning gamla bilar och motorer och butiker som då biltema bidrog med att beställa hem det mesta som behövs. :D
traktormuppen

Re: Biltema \"Classic\"!! :O

Inläggav Hasse63 » 2009-01-17 12:15

traktormuppen skrev:Vore perfekt om det blev en slags trend att fixa iordning gamla bilar och motorer och butiker som då biltema bidrog med att beställa hem det mesta som behövs. :D

Den trendn har mig veterligen funnits mycket länge, bra/kul är det då att Biltema har tagit hem lite "uddagrejer", bäst/döbra vore om det är nån kvalite i delarna. :wink:

Tror te x. inte att fotomkopplaren håller i 30.000+ mil/ 40 år
:arrow: http://www.volvoamazonpictures.se/
:arrow: http://imv68.blogspot.com/

____..)/.._____..)/.._____..)/..______..)/..______..)/.._____
¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯
Användarvisningsbild
Hasse63

Återgå till Övrigt