Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Elschema till baklucka...

Elschema till baklucka...

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

Elschema till baklucka...

Postby deluxe » 2009-04-06 20:08

Halloj grabbs.

Ja köpte för ett tag sen en 240 baklucka på skoten som ja snygga till o lacka om, för att min som satt på bilen va helt genomrostad. De mesta va ju samma mellan bilmodellerna och ja flyttade över alla 140 grejerna utom låset, o de passa rätt bra.
Men... Stjärna som man e, :roll: så plocka ja ju bort all el, lås, med mera när ja skulle lacka om luckan, och på den gamle luckan va sladdarna av sen länge.
Så ja fick dra nya kablar från bil - genom luckan. Men ja har fan ingen aning om hur de satt.. :? Jävlit rutinerat. O man kan ju köra uteslutningsmetoden... men... :? drygt.

Därför tänkte ja kolla ifall nån har nått el-schema på hur det ska se ut i bakluckan. Behöver ju inte va nått proffsigt.. bara så man ser vilken sladd som ska var :D
Volvo 145 deLuxe 71:a (finbilen),
Volvo Duett-Roadster (nyaste projektet) i full gång.

Plötsligt börjar ja tycka att mina stötfångare ser löjligt små ut.. suget efter att byta mot en -74:a börjar bli stort nu...

Image]
deluxe

Re: Elschema till baklucka...

Postby Rogge » 2009-04-06 20:34

jag har hört att det står en 145 inte långt ifrån dej.. ;) bara komma hit o glo! :D
Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Medlemsnr: 1945
Rogge

Postby deluxe » 2009-04-06 20:42

Haha just d! :D så långt tänkte ja inte. Suveränt.
Ja har gett mig fan på o ha igång rodden i dagarna, så ja har fullt upp på kvällarna nu, men ja kan ju dyka upp en runda i helgen o kolla ifall du e hemma :D
Volvo 145 deLuxe 71:a (finbilen),
Volvo Duett-Roadster (nyaste projektet) i full gång.

Plötsligt börjar ja tycka att mina stötfångare ser löjligt små ut.. suget efter att byta mot en -74:a börjar bli stort nu...

Image]
deluxe

Postby Rogge » 2009-04-06 21:06

yes det funkar, är inte hemma på fredag, men lördag o söndag bör jag va hemma..
Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Medlemsnr: 1945
Rogge

Return to Övrigt