Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • fåfäng fjortis fråga

fåfäng fjortis fråga

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

fåfäng fjortis fråga

Inläggav sanna » 2009-07-24 15:48

hur gör man så det blir en bild bredvid sitt namn...i forumet liksom?
you can cage the singer - but never the song
Användarvisningsbild
sanna

Re: fåfäng fjortis fråga

Inläggav Epsi » 2009-07-24 16:50

Högst uppe i högra hörnet, kontrolpanel.
Sedan väljer du i vänsterkolumnen profil och "visningsbild".
Epsi

Inläggav sanna » 2009-07-24 18:19

jag har varit där...vad är en URL?
Användarvisningsbild
sanna

Inläggav sanna » 2009-07-24 18:47

allt jag skriver in som url-adress är felaktigt
Användarvisningsbild
sanna

Inläggav Epsi » 2009-07-24 19:57

Tycker du verkar lyckats ganska bra jag:P
Epsi

Inläggav sanna » 2009-07-26 18:43

ja,jag fick till det till slut. bilden va för stor. har fixat lite med bilen oxå o nu går den igen. den gick innan oxå,men nu har jag bytt ventilkåpepackning (kan det heta så?), luftfilter, tändstift, lite slangar o stoppat dit ett bränslefilter så man ser om det är nån skit i tanken. köpte ett kapell oxå i brist på garage. sen va det tokmycket luft i framdäcken o typ inget bak, av nån anledning, så jag antar att det är därför den varit lite vinglig. så nu ska jag åka o tvätta den och sen bädda in den i sin bilsovsäck. men jag nojjar fortfarande över rosten, den blir ju uppäten snabbt här i gbg. behöver en gummilist till ett fönster oxå o det fanns inte att få tag i så lätt som jag önskar. hörde om nån träff nästnästa helg o det ser jag fram emot. hur går sådana till förresten? bara o åka dit eller ska man göra nåt/ta med sig nåt?

hare bra

mvh
sanna
Användarvisningsbild
sanna

Inläggav Epsi » 2009-07-26 18:54

Ja, vingligheten kan vara lite avhjälpt av bakdäcken där. jag brukar köra på 2,5 bar runt om, ger lite hårdare gångå men det är lite enklare å svänga i låga farter samt ger lägre soppaförbrukning...
såg genomgående rost i skärmkanterna bak, men annars var det la inte farligt? dock bör du slipa ner rostblommorna som inte gått igenom än och måla över med lämplig färg.
gummilister går att få tag på. vp-autoparts är en firma som säljer mycket gummidelar. motoroldies kanske också har? gummilister är dyrt, men ack så trevligt när dom är täta..

Om det är Vroom du tänker på så är de bara å åka dit, brukar finnas ganska gott om folk som visar var du ska parkera om du kommer i gammelbil. Du kan ta med dig pengar, för pengar går det åt på men tillhörande marknaden om man hittar något man vill ha. annars är de de vanliga.. prickikorvmacka å kaffetermos, bra skor, paraply, bogserlina utifall att..
Epsi

Återgå till Övrigt