Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Framstolar 142

Framstolar 142

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

Framstolar 142

Postby Epsi » 2009-05-03 15:43

Kort och gott, min bil behöver nya stolar inför sommarens turer. Dom jag har nu rammlar det skruvar om och dom är REJÄLT nersuttna. som grädde på moset är både överdragsklädseln och orgklädseln lika slitna som göteborgs gator.

Bilen i fråga är en 142L ifrån 71 och har alltså samma stolstomme som amazonerna för tillfället. Jag har funderat lite på vad jag ska göra men inte hittat nån vettig lösning till min budget (köpa ny klädsel ifrån något sadelmakeri är med andra ord väldigt uteslutet). Jag har funderat lite på ifall man kan ta stolar ifrån någon annan bilmodell som passar iaf någorlunda? Har även funderat på att köpa ett par 144 stolar, men dessa är väll antagligen inte fällbara så då kommer man inte in i baksätet? Har ni några bra idéer?:)

Råkar nu sågon ha ett par acceptabla stolar så får dom gärna pma mig...
Epsi

Re: Framstolar 142

Postby varvafridlyst » 2009-05-04 17:19

jag ska sätta i skinnstolar i min, så då försvinner mina som sitter i nu sen har jag en kontakt som har 2 st stolar med

mvh varva fridlyst
varvafridlyst

Return to Övrigt