Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Ny på Forumet. Skellefte-bo.

Ny på Forumet. Skellefte-bo.

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

Ny på Forumet. Skellefte-bo.

Inläggav EmmiA » 2014-05-04 21:37

Hejhej!
Är ny på detta forum, har varit medlem drygt 1 år. Tänkte höra om ni som är medlemmar i Skellefteå träffas någon gång här i trakten?
Jag har fått en röd Volvo 142, 1970 efter min Pappa. Den är översedd på verkstad o gick genom besiktningen ua.
Kan mycket litet om bilar (har inte ens körkort än, är kvinna 61 år) men vill i alla fall lära mig allt om denna pärla. Tycker mycket om den.
En del saker behöver göras, ny stäng-anordning till vindrutan. Lacken är sådär, röd, men det får bli på sikt. Nu såg jag att det blivit rost! nertill vid dörren. Bilen står inne i kallgarage. Har alltid startat. Skulle gärna vilja ha en dragkrok vad det lider..M.m.
Skulle vara roligt att dryfta med kunniga och lära mig mer.
Hälsningar, EmmiA
Användarvisningsbild
EmmiA

Re: Ny på Forumet. Skellefte-bo.

Inläggav Daniel » 2014-05-05 10:05

Hej och välkommen till vårt forum!
I sommar har du ju Klassikerträffen i Lycksele som jag tycker du ska åka till. Där dyker det säkerligen upp en del från trakten.
Vet att Amarace här på forumet är från krokarna någonstans.
Annars är det ju ganska tunt med Volvoträffar i området har jag en känsla av. Däremot finns intresset och just där uppe finns det relativt många bilar fortfarande i trafik.
Mvh
Daniel
Webmaster/Valberedning 140-klubben
Användarvisningsbild
Daniel

Inläggav EmmiA » 2014-05-05 13:52

Ja tack, det var ett bra förslag att åka till Lycksele.
Får se om någon fr Skellefteå skriver en rad här också.
Användarvisningsbild
EmmiA

Inläggav Volvomannen » 2014-05-20 21:11

Hej! Är också från skellefteå kör en grön 142:a 73:a
Volvomannen

Inläggav EmmiA » 2014-07-14 09:32

Hej!
Vad kul att någon från Skellefteå skrev! Får se om jag får se en grön Volvo, ska lägga märke till det.
Hur är det i Skellefteå, brukar ni i Volvo-140 utbyta tips o råd eller så.
Användarvisningsbild
EmmiA

Inläggav skanke » 2014-07-15 23:54

Har en syster som flyttade upp till Skellefteå för ca 15år sedan. Tvärtemot vad myten säger är det förvånansvärt lite hobbybilar man ser ute i trafiken däruppe. Sist jag var där såg jag inte en enda 140 överhuvudtaget, till och med jänkare verkar det tunnsått med. Enl syrrans sambo så var det mer fart på bilhobbyn däruppe förr om åren.
Däremot finns det en Volvoentusiast i Kåge som har både 140 och 160 och lite andra Volvo så visst finns det folk som håller på med Volvo, men inte är det många.
skanke

Inläggav EmmiA » 2014-07-28 12:55

Hej Skanke!

Tack för svar! Det skulle vara intressant att veta vem det kan vara? Är än så länge så okunnig om bilen. Hörde ngt litet bi-ljud, aning fladder, från motorn..öppnar huven o försöker lokalisera åtminstone..:)/ Fyllt på kylvätska. Har många små frågor som skulle vara bra att få svar på. Som ibland när man stänger av motorn tar den några extra lite skakande varv. Varför?
Ha det bra i Värmen, den tycks vara landsomfattande!
mari
Användarvisningsbild
EmmiA

Återgå till Övrigt