Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Overdrivemätarhus - Värdering?

Overdrivemätarhus - Värdering?

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

Overdrivemätarhus - Värdering?

Postby volvo140 » 2013-07-18 15:11

Ja, som rubriken lyder... Tänkte jag skulle slänga ut mitt gamla mätarhus till 140 på tradera och skulle behöva lite hjälp med värdering... Har försökt kolla blocket och tradera efter sånna men det verkar vara ganska ovanligt...
Vad tror ni?

Ska vara fullt fungerande! Det satt i 144an men sen bytte jag till GT-intrument och då plockades detta mätarhus ur. Allt fungerar såsom belysning, tankmätare, trippmätare... Ja allt!
Fint skick, inga sprickor eller dylikt.

Va tror ni? Vad skulle nån som vet slängt ut det för?

Bild!
Image

Tack på förhand!
-Volvo140 - Backström-
Image
~Volvo140's Volvo 144 - 1967~
volvo140

Re: Overdrivemätarhus - Värdering?

Postby ANNA » 2013-07-18 18:19

I vilket skick är det utseendemässigt? för det är svårt att se på bilden förutom att det är smutsigt på/runt knapparna och på glaset. Är smutsen/dammet inuti också?
Den svarta biten som sitter precis ovanför siffrorna ser alldeles knottrig ut, är den det?

Om du vill få bra (bättre) betalt för saker på Tradera så 1. Rengör ooooordentligt och 2. Lägg upp bra bild(er).
Det är inte jätteovanligt att se såna på Tradera, dock är det ALLTID slött och få saker ute där i juli+halva augusti (samt jan+feb fast det är ju irrelevant här) eftersom många går in i en semesterlunk och ligger hellre i hängmattan eller på stranden än hänger på Tradera.

Hur mycket mätarhuset är värt vet jag dock inte.
I Think and Wonder, Wonder and Think...
ANNA

Postby Göran Å » 2013-07-18 20:11

Alldeles nyligen var det någon som hade lagt ut ett renoverat mätarhus på Tradera med bottenbud 49 kronor. Det förblev osålt. Men det var utan overdrive.
Göran Å

Postby Amarace » 2013-07-18 20:39

Mätarhuset i sig är det inga pengar i, finns ju i överflöd, däremot själva overdrivedelen (sitter ju bara ditsatt från baksidan) är det värde i, dock brukar det variera.
Tradera är nog rätt ställe om du vill kunna få lite för det.

Och ska du sälja så är det enklare utan själva mätarhuset, billigare frakt o.s.v. då.

Anna, så ofta har då inte jag sett just overdrivehus på Tradera, har du lyckats se nåt jag missat?
Amarace

Postby Kristinefors » 2013-07-19 10:24

Hej ,
Detta är ganska enkelt , det är värt så
mycket som nån vill ge !
Olof-Västerås ,
medlem 2721, :D
Kristinefors

Postby Göran Å » 2013-07-19 12:12

Ja, men hur mycket någon vill ge är en väldigt, väldigt, väldigt komplicerad fråga. Hur ska man till exempel kunna fråga alla dem som bara talar balochi eller xhosa?
Göran Å

Return to Övrigt