Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Sprängskiss Volvo 140

Sprängskiss Volvo 140

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

Sprängskiss Volvo 140

Postby Pether » 2013-02-10 18:39

Hitta den här tavlan i garderoben. Efter att lägenheten renoverades fick inte tavlan plats å lades undan.

Frågan är då. Hur mycket kan man tänkas få för den? Vet att den va ganska "dyr" när jag köpte den på nån marknad för 15 år sen.

Måtten på tavlan är: 95x65cm. Den är givetvis äkta från tiden de begav sej i Volvo fabriken.

Image
Pether

Re: Sprängskiss Volvo 140

Postby Göran Å » 2013-02-10 20:12

Vet inte vad du kan få för den. Men kom att tänka på att detta vore väl något för klubben att göra ett nytryck av.
Göran Å

Postby skanke » 2013-02-10 22:49

Har en likadan fast utan ram som hänger på väggen i garaget.

Dessa sprängskisser finns i ett antal olika utföranden verkar det som. Det vanligaste eller mest spridda versionen är att planscherna är klistrade på någon form av tjock kartong med en mässingskrok högst upp så att de kunde hängas upp. Tror att dessa användes på gymnasiets fordonsutbildningar samt ev även hos körskolor och inom försvaret.

För några år sedan köpte jag några sådana här sprängskisser på en second hand butik på söder i Stockholm. Jag gav då 400:- för 3st olika motiv, 144:an, plus sprängskiss på SU förgasare och en för K-Jetronic. Inte jättebilligt, men inte extremdyrt heller.

Men som så mycket annat så har väl kanske priserna stigit, så priserna ligger väl kanske lite högre idag.
skanke

Postby Pether » 2013-02-11 18:21

ofasen är de så? Japp de är "kartong" varianten. Står ju egentligen inte i vägen, så¨den får väl stå mogna tills sej nåra år till då ;) Nu var de ju ett antal år sen man for runt på marknader (svis i köping, volvo marknaden i Nyköping,. Vrom i Göteborg, Classic motor marknaden i Örebro. Men vill minnas att de va inte ofta man såg dessa tavlor.

Gav 450 spänn för min, ramen köpte jag i efterhand.
Pether

Return to Övrigt