Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Torsdagsträffar i Sthlm

Torsdagsträffar i Sthlm

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

Torsdagsträffar i Sthlm

Postby Robban » 2009-06-20 22:03

Fick den här infon av Amazonmedlemmar som vill dra igång något.

Halloj, jag och Nicke här på forumet försöker att få igång en återkommande träff med gamla Volvo bilar främsta Amazoner men andra är naturligtvis välkomna. Så vi har tänkt oss parkeringen framför Sjöhistoriska museet på torsdagar klockan 18.30 är det så att vi är fikasugna så åker vi gemensamt till kafé Ekorren på Biskopsudden. Se detta som ett tillfälle och träffas byta ideèr och ljuga en stund.

ALLA ÄR VÄLKOMNA!

Mvh.Janne alias”the grey one”

Så ni som kan, det är bara att åka dit!
If you are a Buddhist, you go to Tibet.

If you're a motorhead, you go to Bonneville.
Robban

Re: Torsdagsträffar i Sthlm

Postby skanke » 2009-06-22 13:08

Nu måste jag gnälla lite. Okej det är väl egentligen fel forum.

Varför vill man vara på Sjöhistoriska för? Då måste man ju krångla sig igenom stan för att komma dit, och nu med alla dessa vägarbeten (speciellt då arbetena på Centralbron) riskerar man att få sitta i bilkö till 19:30 iallfall om man bor på den södra sidan. Jag pallar inte att åka dit och det finns nog fler som undviker träffen just för att den ligger där den ligger. Det måste ju vara bättre att ta något ställe utanför stan.

Sedan tror jag att det är svårt att fåihop en renodlad Volvoträff på veckobasis. Då är risken stor att det står en eller två bilar på parkeringen och det blir ju kanske inte så kul. Det är nog bättre att försöka samordna det med andra även icke Volvoklubbar, ungefär som det var när vi körde på Brostugan. De träffarna var ju kul just för att det var en bra blandning av bilar plus att det då inte kändes så misslyckat om det bara kom 2st 142:or eftersom det ofta fanns en massa andra bilar där.

Annars finns ju onsdagsträffen på Lissma som är för just europeiska veteraner och man kanske skulle satsa på att dra ihop något där.
skanke

Re: Torsdagsträffar i Sthlm

Postby Robban » 2009-06-22 22:16

Det kan man säkert, jag förmedlar bara infot jag fått.
Det är bra om någon överhuvudtaget tar tag och försöker med något iallafall.
Jag var på TPCs träffar där förra sommaren och det kom väl ca 25 bilar. Som sagt finns det inte mycket att göra på platsen men jag åker dit för att kolla in lite bilar och snacka med någon intressant person, sedan åker jag hem.
Jag själv har inte några krav på minigolf, mat eller fina platser, det är bilarna jag vill titta på.
If you are a Buddhist, you go to Tibet.

If you're a motorhead, you go to Bonneville.
Robban

Return to Övrigt