Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • värde på inredning 142 -68?

värde på inredning 142 -68?

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

värde på inredning 142 -68?

Postby sebbe_nkpg » 2009-03-19 22:01

tjena.

jag ska åka o kolla på en inredning från en -68a imorrn, det ska vara svart galon och felfri förutom någon spricka i en söm på förarstolen.
två framstolar+baksäte. vad är det värt så jag vet om han försöker ta överpris?
dörrsidor fram+bak. värde?
plastpanelerna under instrumentbrädan?
är det några inredningsdetaljer som jag bör ta som är speciellt svåra att få tag på eller som brukar gå sönder ofta?

mvh
/Sebastian Lindgren

142a -68
sebbe_nkpg

Re: värde på inredning 142 -68?

Postby skanke » 2009-03-20 12:47

Det är nog alltid svårt att hitta inredningsdetaljer i bra skick, och speciellt då till de äldre modellerna. Golvmattan är nog svårast.

Dock skall man komma ihåg att det är jäkligt svårt att sälja en inredning då det kan vara svårt att hitta en köpare som behöver inredning just i den färgen som säljaren har. Och detta gör ju att priset inte kan bli så högt, 500-1500:- för en komplett inredning i bra skick, kanske.

Jag vet ett par stycken som försökt sälja fina inredningar till 140-serien utan att lyckas. Inte ens när dom har bjudit ut delarna gratis har någon nappat. Vilket har lett till att dessa inredningar åkt i containern.
skanke

Return to Övrigt