Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • 142 DL 1971, Min blå Dam...

142 DL 1971, Min blå Dam...

Här kan du visa upp din bil. Renoveringsföljetonger eller bara uppvisning.

Re: 142 DL 1971, Min blå Dam...

Postby veteranbörje » 2014-06-23 13:56

Hej Anna
Bumpar upp din tråd igen, hur går det för dig med den gamla damen?
Blir hon luftad något nu när sommaren är här igen?
Ha det gott!
veteranbörje

Re: 142 DL 1971, Min blå Dam...

Postby ANNA » 2014-07-01 22:52

Hallå Hallå!

Well.. jag var ute hos "Blå" mu i kväll, för första gången på x antal månader. Jag har inte haft nycklar till garaget, annat har kommit emellan å jaddajaddajadda undanflykter.

Jag saknar henne å tror hon saknar mej med... ;) (Nej hon är INTE bara en bil). Hon är fortfarande långt ifrån färdigsvetsad... Jag släpade hem en massa paneler å gummidetaljer att skrubba å skura i alla fall å så är det sätena som ska tvättas nu när solen å värmen tycks vara i antågande :) . Jag har en del plåt att slipa och grunda med men nu är jag på G å fixar såna saker i alla fall. Även om jag inte kan fixa svetsjobbet själv kan jag få allt annat färdigt i alla fall.

Just nu är köksvasken full av gamla smutsiga gummilister som ska skrubbas å smörjas ordentligt. De ska bara ligga till sig så att all skit lossnar först. Jag har sköljt av dem å fått bytt vatten två gånger men nu får de ligga över natten.

(å så har jag sambons 850 att dona med också... jag blev påkörd i helgen av en gaaaaaaammal virrig gubbe /ja, han är polisanmäld, han borde inte få köra bil öht/ så det blev lackskador, krossad sidospegel, sidoruta som ska bytas osv)
I Think and Wonder, Wonder and Think...
ANNA

Previous

Return to Showroom