Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Blev ett nyförvärv igen

Blev ett nyförvärv igen

Här kan du visa upp din bil. Renoveringsföljetonger eller bara uppvisning.

Blev ett nyförvärv igen

Postby Amarace » 2010-06-12 22:29

Tog hem den här igår kväll, 142DL-71, en sån där impulsgrej, det verkar vara frisk i plåten, och det är ju alltid ett plus, minus är att Motor och låda saknas.

Ska försöka få igång den och besiktiga i sommar, sen får jag se vad man gör med den. Var färgen som lockade mest :)

Image

Image

Image
Amarace

Re: Blev ett nyförvärv igen

Postby skanke » 2010-06-13 10:10

Var färgen som lockade mest

Eller kanske takräcket :wink:
skanke

Postby Amarace » 2010-06-13 14:52

Självklart lockade även takräcket :)

Är för övrigt samma fabrikat som det jag har på 70:an (den blå som syns bakom).
Amarace

Postby skanke » 2010-06-13 17:11

Ett liknande takräcke som på "nyförvärvet" hittade jag för ett par år sedan nytt i kartong på överskottslagret för 150:-, jag stod och vred och vände på kartongen, och så lade jag tillbaks den :cry: Jag fattar inte vad jag tänkte på och jag grämer mig än idag.

Dom är ju kult dom här gamla takräckena och när jag växte upp hade var och varannan bil dessa räcken. Inte ofta man hittar dom i vettigt skick numera.
skanke

Postby mattsvart63 » 2010-06-14 10:39

skanke wrote:Ett liknande takräcke som på "nyförvärvet" hittade jag för ett par år sedan nytt i kartong på överskottslagret för 150:-, jag stod och vred och vände på kartongen, och så lade jag tillbaks den :cry: Jag fattar inte vad jag tänkte på och jag grämer mig än idag.

Dom är ju kult dom här gamla takräckena och när jag växte upp hade var och varannan bil dessa räcken. Inte ofta man hittar dom i vettigt skick numera.

hittade tre i min bod hade suttit på förra husägarens pv varav en är såld för 300kr
mattsvart63

Postby 144 DL » 2010-06-15 20:06

skanke wrote:Ett liknande takräcke som på "nyförvärvet" hittade jag för ett par år sedan nytt i kartong på överskottslagret för 150:-, jag stod och vred och vände på kartongen, och så lade jag tillbaks den :cry: Jag fattar inte vad jag tänkte på och jag grämer mig än idag.

Slängde ett sånt 1960-tals takräcke och två par skidhållare från samma tid i metallåtervinningen förra sommaren.
144 DL

Return to Showroom