Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Volvo 144DL automat -1970

Volvo 144DL automat -1970

Här kan du visa upp din bil. Renoveringsföljetonger eller bara uppvisning.

Postby radioaktivraka » 2008-12-28 17:45

Idag har jag pillat \"lite\" med pärlan iaf.

Målade bärarmen för 2:a gången idag, och passade även på att montera ihop det ena bromsoket och kladdade på lite färg även där.

Imorgon om jag hinner efter jobbet skall jag montera ihop det andra bromsoket och måla det också :twisted:
radioaktivraka

Postby radioaktivraka » 2008-12-30 22:12

Idag har det häntmer.

Dock är det lite kallt att ligga på ett kallt betonggolv när det knappt är plusgrader ute :evil:

Men idag har följande hänt:

Monterat ihop andra oket med nya tätningar o så

Monterat övre länkarm, spindel, styrled, hjullager, nav, bromsskiva, bromsslangar, bromsrör, bromsok.

Imorgon skall bromsklossarna dit och sen skall bilen köras ut ur garaget, om jag hinner skall jag börja skära bort vänsterbalja och lite runt där...

Men får se hur vädret blir :twisted:
radioaktivraka

Postby radioaktivraka » 2009-01-01 18:10

ja igår fick jag ialla fall bilen på hjul, men jag har ev. fixat ett garage ca 5mil härifrån med VÄRME.

Så därför ville ja få bilen på hjul. Blir att dra henne på en liten kärra dit o sen riva ned framvagnen på vänstersida också. (byta övre länkarmen)

Sen skall allt monteras ihop, lufta bromsarna, lägga en plåt istället för baljan på vänster sida, samt laga upp tröskeln lite precis framför vänster bakhjul.

Sen om allt går som det är tänkt blir det besiktning :twisted:
radioaktivraka

Re: Volvo 144DL automat -1970

Postby radioaktivraka » 2009-01-02 19:02

Jo i torsdags så kapade jag lite i tröskeln framför vänsterbakhjul samt kapade bort vänster balja.
Sen dess har det inte hänt mycket, skaffade ett bromsrör som skall sitta mellan bromsok och bromsslang vänster fram.
radioaktivraka

Previous

Return to Showroom