Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Bytt förgasare bra bottendrag!

Bytt förgasare bra bottendrag!

Allt som handlar om trimmade och ombyggda 140 och 164. Vad behöver man göra för att få i en B23? Hur mycket är lämpligt att plana toppen? o.s.v.

Bytt förgasare bra bottendrag!

Inläggav Petrolhead » 2009-07-05 21:48

Jag har en B18 som jag slängde på en B20A topp på o en weber 28/36 o tycker den drar väldigt bra från tusen varv o uppåt.Kan ligga på 3:ans vxl o 1000 varv o trycker lite på gasen o den drar iväg utan nå som helst problem.Så jag undrar om de kan va nån vassare kam i den.Nån som vet??
Den verkar toppenfräsch i motorn o drar nästan ingen olja heller....
Kör 144 72:a
Petrolhead

Re: Bytt förgasare bra bottendrag!

Inläggav Rogge » 2009-07-06 15:39

om motorn har blivit renoverad, vilket den troligtvis har blivit nångång om den är så fräsh, så är det inte helt omöjligt att det sitter en vassare kam i den, D o K kammarna funkar ju bra med helt standard motor i övrigt så..
Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Medlemsnr: 1945
Rogge

Re: Bytt förgasare bra bottendrag!

Inläggav Petrolhead » 2009-07-06 16:57

Ja de verkar vara så ska slänga på en B20E topp senare o extraktor+ 2 tum får se om den blir ännu bättre då :D Den är riktigt rolig o köra nu speciellt när man ska köra om nån.
Kör 144 72:a
Petrolhead

Återgå till Trimmat/ombyggt