Mac skrev:Lite bättre bör det bli även om du har mildare kam och förgasare men man har en bit kvar innan man utnyttjar toppen fullt.
Jag själv kör original block, Steg 3 topp, R-kam, Extraktor och sen en Weber 36/36 på det och det märks att förgasaren inte orkar ge som det vill ha men det är riktigt bra klipp i den ändå, drar fint även på lägre varv, dock ingen tomgång.
Jag hade original topp på den innan 2mm planad men inte portad och då kom inte effekten innan jag nådde 3500-4000varv men nu sen jag bytte till steg 3 så drar den jämnt från 2000varv och uppåt så det märktes rätt bra skillnad att byta toppen även om där bara är 36/36 på den.
Men just ditt problem karnske beror på att du har just en R kam? för vad jag förstår så är det inte direkt någon gatvänlig kam, utan mer en rallyecross kam, som kräver mer varv?
Finns en tanke att ev. skaffa dubbla 45`or nästa vinter om det visar sig att 36`an inte räcker till, å andra sidan kan man ju byta mundstycken också, men om man med detta kan utnyttja den fullt ut vet jag inte. Tanken bakom bygget är att få en bruksvänlig, men samtidigt en något vassare motor en orginala som börja bli trött, tänker då mest på toppen, slitna styrningar/tätningar, samt vippbrygga.