Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Motorbyte

Motorbyte

Allt som handlar om trimmade och ombyggda 140 och 164. Vad behöver man göra för att få i en B23? Hur mycket är lämpligt att plana toppen? o.s.v.

Motorbyte

Inläggav volvo__matte » 2007-11-02 18:33

Tjenna visste inte vart jag skulle posta tråden så postade den på \"övrigt\" :)

Aja. Min B20 kronglar lite och har gjort en liten speciallösning men om de inte funkar hade jag tänkt byta motor...

Hade tänkt mej en ny b20 för de e inte så mycket jobb att sätta dit den osv....

Men hade mina små funderingar förut idag... Tänkte om man sätter i en B21 dels för att den ger mer kraft (tror jag) och för att man inte behöver köra blyersättning (ingen aning om de) eller stämmer de ? isåfall e de mycket jobb att slänga i en b21:a i min 142-72 ? måste man göra nya fästen och sånt ?

Tacksam för svar !

MVH Matte :)
Volvo 142 - 72

EDDIE MEDUZA!
volvo__matte

Inläggav Rogge » 2007-11-02 19:40

nya motorfästen behövs med b21.. du kan ha den rakställd med orgnial m40 låda då behöver du b20 oljepump o oljetråg. insuget tar dock i bromsservot.

det finns en del trådar i detta ämnet.. sök så för du svar :)
Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Medlemsnr: 1945
Rogge

Re:

Inläggav volvo__matte » 2007-11-02 19:43

Rogge skrev:nya motorfästen behövs med b21.. du kan ha den rakställd med orgnial m40 låda då behöver du b20 oljepump o oljetråg. insuget tar dock i bromsservot.

det finns en del trådar i detta ämnet.. sök så för du svar :)

okej .... testade söka men vettefan hittade inget eller så va de bara jag som inte kollade så noga :) men tack för svar :)
Volvo 142 - 72

EDDIE MEDUZA!
volvo__matte

Återgå till Trimmat/ombyggt