Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Nya lager - fabrikat?

Nya lager - fabrikat?

Allt som handlar om trimmade och ombyggda 140 och 164. Vad behöver man göra för att få i en B23? Hur mycket är lämpligt att plana toppen? o.s.v.

Nya lager - fabrikat?

Inläggav Christian L » 2009-10-01 19:24

Ska köpa samtliga lager till min b20 och har kikat runt en hel del på olika inköpsställen. Priserna har jag, men det jag undrar är vilka fabrikat de olika ställena har. Vilka fabrikat är bra? Var skulle ni rekommendera att jag köper mina lager? Svis har vevlagren och packningar.

Motorn är en b20 -70.

//Christian
Volvo 144 Sport Automatic 1967
Christian L

Re: Nya lager - fabrikat?

Inläggav Norbagge » 2009-10-01 23:19

Jeg har også sett litt rundt etter lager, virker som folkraceshop har de billigste delene, men hur er det med kvaliteten ??
Norbagge

Re: Nya lager - fabrikat?

Inläggav Christian L » 2009-10-02 15:15

Jo jag har sett folkraceshop, men packningar är No-name enligt honom (man ser en del scan tech på bilderna på b21 osv) och lager vet jag inte. Står ju ett fabrikat på vissa kolvringar har jag sett. Scan tech har jag ingen vidare bra erfarenhet av. Köper hellre bra grejer, speciellt viktiga saker som lager osv. Men frågan är om de "billigare" leverantörerna ens tillhandahåller lager av "eget" fabrikat?
Volvo 144 Sport Automatic 1967
Christian L

Återgå till Trimmat/ombyggt