Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Sätta blinkers i parkeringsljusen!? Godkänt?

Sätta blinkers i parkeringsljusen!? Godkänt?

Allt som handlar om trimmade och ombyggda 140 och 164. Vad behöver man göra för att få i en B23? Hur mycket är lämpligt att plana toppen? o.s.v.

Sätta blinkers i parkeringsljusen!? Godkänt?

Postby klovervagen » 2009-09-27 14:46

Jag har funderingar på att koppla om så att det börjar blinka i park.ljuset och ta bort blinkersen på skärmen helt...Något har bygtt om min 72a till 73ans skärmar..och jag har svettsat igen de stora hålen..

Tänkte göra det enkelt för mej och bara fixa till blinkersen i park. ljusen.

Men vad säger besiktiningen om detta??
klovervagen

Re: Sätta blinkers i parkeringsljusen!? Godkänt?

Postby Epsi » 2009-09-27 15:23

Tror inte det skall vara några problem alls, i och med att bilen är innan 1975 års modell så gäller betydligt slappare regler för de mesta.. egentligen får du ju ha vitt ljus frammåt för blinkersen och rött bakåt om du vill.. det enda som skulle kunna sätta stopp är ifall du måste ha blinkers som syns ifrån sidan även på en 140 som på en ny bil men jag tror inte det ska vara några problem alls..
Epsi

Re: Sätta blinkers i parkeringsljusen!? Godkänt?

Postby Cpt Tuttle » 2009-10-20 00:20

Det är samma synbarhetskrav angående vinklar och så på parkeringsljus som på blinkers de åren.
Jag fick anmärkning för fel färg - vilket var helt felaktigt då man får ha vitt ljus på en 74! Det visste jag också om men då det var det man förr kallade en "etta" så brydde jag mig inte då den i övrigt gick genom, men får du fler problem så stå på dig angående blinkersen...
Numer Mercedes 230E -85 som bruks. Har en PV -65 i garaget som aldrig blir klar.
Avverkade 140s: 142 -71 (skrot), 142 -73 (skrot), 145 -74 (skrot), customizerad 142 -74 (såld).
Cpt Tuttle

Return to Trimmat/ombyggt