Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Tjocklek av ny kopplingslamellen i J-typ överväxel

Tjocklek av ny kopplingslamellen i J-typ överväxel

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

Tjocklek av ny kopplingslamellen i J-typ överväxel

Postby large » 2009-01-18 23:26

Jag mäste ha nya lameller i min J-typ överväxel. Har hittat en firma som kunde byta lamellen. Kan jag hitta nånstans korrekta tjocklek av kopplingslamellen? Eller kunde någon hjälpa så att mätta en ny kopplingstrumma dvs. tjocklek av hela paket tillsammans:undre lamellen, trumman och övre lamellen?
large

Re: Tjocklek av ny kopplingslamellen i J-typ överväxel

Postby JE Jr » 2009-01-19 01:35

Prova att hör med SVIS om ingen här kan hjälpa dig, de renoverar såna där lådor och har bra koll!

www.svis.se
//Johan Eriksson
JE Jr

Re: Tjocklek av ny kopplingslamellen i J-typ överväxel

Postby large » 2009-02-15 21:08

JE Jr wrote:Prova att hör med SVIS om ingen här kan hjälpa dig, de renoverar såna där lådor och har bra koll!

http://www.svis.se

Frågade från SVIS, men har inte ännu fått den korrekta mättan av J-typ kopplingslamellen. Här finns länk till en foto: http://i70.photobucket.com/albums/i82/l ... ihtosa.jpg

Och en liten förklaring på engelska också, kanske någon kunde nu ge mig den korrekta mättan..?
large

Return to Original