Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Skyltbelysning till 144 -72

Skyltbelysning till 144 -72

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

Skyltbelysning till 144 -72

Postby expressfreaken » 2009-03-14 20:11

Frågan har varit uppe tidigare men det är ett tag sedan. Det var på gång med nytillverkning av skyltbelysningnen till 142 144 -67 -72. Vp-autoparts hade något på gång. Någon tillverkare som inte höll måttet riktigt sågades och någon annan var på gång om jag minns rätt. Nu har det gått något år sedan jag frågade dem senast om de snart skulle finnas på lager och på deras hemsida står att den är under tillverkning. Någon som vet något?

Dags att montera ihop "gröningen" från -72 och det skulle bli fint med en ny.

MVH Hans L.
expressfreaken

Re: Skyltbelysning till 144 -72

Postby Robban » 2009-03-14 22:10

VP har fått 5st prover och alla är undermåliga.
Ring VP och fråga, det är det bästa för då vaknar de upp och gör nya försök.
Om alla ringde och tjatade på VP om olika artiklar så gör dom dessa tillslut.
If you are a Buddhist, you go to Tibet.

If you're a motorhead, you go to Bonneville.
Robban

Postby Gunnar S » 2009-03-15 13:15

Det som kan göras bra kan alltid göras bättre...
Lånar tråden en smula.
Jag köpte bakljussargar från VP och är väl nöjd till 80 %. De var bättre än mina gamla men ändå en besvärande skiftning i kromet på den ena. Tack och lov syns det inte när bakluckan är stängd. Men jag vet att tillverkarna hade kunnat prestera bättre. Nu räknar jag såna här detaljer som förbrukningsmateriel så jakten på de perfekta detaljerna fortsätter.

Om nån har nåt bra tips på hur man bevarar nyskicket på sina kromplastdetaljer så är jag mycket tacksam för detta.
De brukar ju gulna efter ett tag.
Medlem nr: 624
Gunnar S

Postby 144 DL » 2009-03-15 23:33

Gunnar S wrote:Det som kan göras bra kan alltid göras bättre...
Om nån har nåt bra tips på hur man bevarar nyskicket på sina kromplastdetaljer så är jag mycket tacksam för detta.
De brukar ju gulna efter ett tag.

Är det ens möjligt om man tar ut bilen i dagsljus? Ständig förvaring av bilen i ett mörkt men vältempererat garage är nog enda lösningen - är jag rädd för.
144 DL

Return to Original