Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • lister eller poppnit

lister eller poppnit

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

lister eller poppnit

Postby varvafridlyst » 2009-04-26 17:48

satt o funder igårkväll på min 142, jag ska ha lite rally stuk över den och med lister kvar e ju inte det poppigaste kanske :P och så kom jag på att det e krångligt o svetsa igen alla hål och det slår sig med mera, då kom jag på att man kan ta poppnit i hålen,vad tror ni om det ?e ju rally stuk och snabbt gjort samt har man kvar hålen fall man vill ha orginal sen

mvh tom
varvafridlyst

Re: lister eller poppnit

Postby Amarace » 2009-04-26 17:58

Fast popnit är väl verkligen "folkrace"aktigt?

Spelare ingen roll hur skabbig bilen är i övrigt så skulle då aldrig jag sätta popnit i hålen, hellre ha kvar hålen då och dra eltejp längs sidan istället för lister.

Men smaken är ju som baken som tur är :D

Angående att svetsa igen hålen, skaffa två kopparbitar att ha som mothåll när du svetsar, delse leder kopparn bort värmen och dels så går det väldigt smidigt då du slipper hålla på att småpunkta så mycket. Att du ska ha en par bitar är för att kyla av den ena medans du använder den andra ( i en hink med vatten el liknande).
Amarace

Return to Övrigt