Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • STÖLD!

STÖLD!

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

STÖLD!

Postby hesselgren » 2009-07-03 22:05

i haninge.. :(

jävligt trist, jag hade en 144 stod och tänkte väl det är väl ingen fara.. ganska demonterad men lite grejer låg i bakluckan..

var ute där igår å fixade lite med min andra 142a. greja lite med bromsarna.

och idag åkte jag dit igen och skulle grejja vidare, så skulle jag bara hämta ett bromsok jag hade låg i den andra bilen. så hittar jag det inte.. tänkte att jag har väl lagt det någon annan stans.. men efter lite letande ser jag ju att det saknas grejer!!

en grill, framlysen, blinkers, baklysen (74- så plastgrillen alltså) och bromsoket är borta! :shock: blev helt stum, jag menar det är grejer som man kan köpa på skroten eller blocket för en tjuga kanske.. :!: varför stjäla det liksom?

så nu blev det så att jag inte vågar lämna min 142a där nått mer så jag fick åka iväg därifrån med mitt anliggande ok!

känns jävligt trist å surt.. det är ju som sagt inte mycke pengar men jag ville ha grejerna.. och jag har ju betalat för dom.. :(

kände bara för att skriva av mig lite..
hesselgren

Re: STÖLD!

Postby 123 GT » 2009-07-04 18:33

Ja, det är tur man inte tar dem på bar gärning, för då skulle de få djävligt ont.
AVG
123 GT

Postby skanke » 2009-07-06 15:46

Kan bara hålla me om att det är jäkligt trist när sådana saker händer.

Vart hade du bilen stående?

Har man bilar stående på någon parkering dit allmänheten har tillträde så är finns det alltid en risk för att det börjar försvinna grejjer. Speciellt om det ser lite skrotigt ut eller att det fattas någon del. Det är som en signal att det är fritt fram att plocka och då kan det gå fort.

Man får helt enkelt ha grejjerna inlåsta i garage. Det är ju ingen garanti för att slippa inbrott och stöld, men det stoppar tillfällighetstjuvarna iallafall.
skanke

Postby hesselgren » 2009-07-06 18:56

bilen stod liksom på "landet" i haninge.

visst finns risk att folk kan tro den var övergiven övergiven. då den stått snart ett halvår och är nästan helt renplockad..

skrev ett medelande på bakluckan till bilen att jag hade behövt mitt bromsok och att bilen inte är övergiven samt bad dom inte stjäla något mer, får väl se om det hjälper. inte mycke mer att göra.. möjligen ligga och gömma sig och hoppa fram när dom kommer tillbaka..
hesselgren

Return to Övrigt