Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Dilemma :) Vad ska jag göra med mätarna?

Dilemma :) Vad ska jag göra med mätarna?

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

Vad ska jag göra?

Använda dom som dom är på 76:an
2
22%
Göra om och använda på Sporten
6
67%
Lägga dom på "braoha" hyllan igen
1
11%

Total votes : 9

Dilemma :) Vad ska jag göra med mätarna?

Postby Amarace » 2009-08-07 01:17

Har ett dilemma.

Vad ska jag satsa på att använda mina GT-instrument (73-80) till?

Ska jag ha dom som dom är i 76:an? Fast den lär jag byta till nyare instrumentbräda i, och då får jag ändå inte nytta av dom.

Eller ska jag sätta dom i Sporten? Då tillsammans med original säkrinslucka för tre mätare där isåfall Oljetryck, Volt och Yttertemp i Jet Cockpitserien hamnar. Sporten kommer jag ändå att byta instrumentbräda i och så (till fräschare) så det blir enkelt att borra nytt hål för att dra in nyare hastighetsmätarvajer i den.

Har alltså kompletta mätare 73 o nyare, och själva konsollen men inte mätarna till 72 o äldre, så därför blir det special isåfall. (vill ha kvar mätarna jag har i 164:an och 70:an, men vill ju ha mätare i Sporten också :) )

Så här ser dom olika varianterna ut:

Image

Image

Och ungefär såhär kommer isåfall säkringskonsollen se ut, endera med klocka i mitten eller Yttertemp (denna bild är på 70:an, men blir isåfall likadan konsoll på Sporten):

Image
Amarace

Re: Dilemma :) Vad ska jag göra med mätarna?

Postby fretchi » 2009-08-07 12:26

jag hade satt dem i sporten. sportigt med sportmätare ju! :D däremot hade jag nog struntat i säkringskonsolen. tycker det är snyggare utan.
//Fredrik
'67 144 automatic | '72 164E | '81 244 GL/Turbo
www.swecars.com
fretchi

Re: Dilemma :) Vad ska jag göra med mätarna?

Postby hesselgren » 2009-08-07 22:12

hängde inte riktigt med men i sporten lät bra.
hesselgren

Return to Övrigt