Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Luftat....svampigt

Luftat....svampigt

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

Re: Luftat....svampigt

Postby Epsi » 2010-02-14 13:35

Då har du bara lite luft:)

Inte ge upp nu?:O Finns inget som säger att du inte kan låta bilen stå? finns ingenting i hela världen som säger att du måste vara klar om en vecka, de e ju de som e de fina med bilhobbyn, att man själv sätter upp tidsmålet...
Epsi

Postby Knixen » 2010-02-14 14:26

hoppas att det är så, lite luft.Hoppas att jag får möjlighet att lufta ikväll.
Hmm måste försöka hitta lite inspiration nånstans, planen är ju att den ska vara klar till våren så att jag kan ut o köra den lite. Men ju mer tid o pengar bromsarna kostar dest längre bort ter sig dom där sköna turerna i vårvärmen :(
Epsi!! Inspirera mig för sjutton gubbar!!!!! :)
Knixen

Postby Epsi » 2010-02-14 14:39

Det är ju bara lite luft:)
Du verkar u ha någon form av garageplats så om du har mycket rost i dumma delar så kan du ju låta bilen stå just dom dagarna det ösregnar i sommar. Den kan ju stå innomhus med..

Vad du än gör så sälj inte bilen innan det är riktig vår, ingen snö å sådant. Fyll sedan bilen med en bilbarnstol till minstingen, en kudde till 4 åringen och en glad mamma. Sätt destinationen till en glasskiosk 20 mins bilväg bort, gärna med nått fint att titta på på vägen och framförallt fin gammal hederlig väg, inte sån där äcklig motorväg. Köp barnen varsin glass, sitt i vårsolen å njut lite innan färden bär hemmåt.

Barn älskar glass, föräldrar älskar glada barn, glada barn som kan förknippa en gammal 140 med glass kommer aldrig låta dig sälja bilen... Och om allt löper ut riktigt väl kommer du ha två små barn som tjatar om att få åka gammelvolvo hela sommaren, och bättre motivation än det har jag nog svårt att tänka mig...
För inte vill du väll förunna barnen deras glass Knixen? :roll:
Epsi

Postby Knixen » 2010-02-14 15:12

Grålle är faktiskt ganska fin inunder, balkar, bärarmar och framvagn verkar ha klarat sig ganska bra. Och den står ju och myser i varmarage.
Nej jag håller med dig, ska försöka bita ihop ett tag till solen verkligen värmer ordentligt.
och ang. tjatet, 4 åringen älskar att åka i den :D
Knixen

Postby Epsi » 2010-02-14 15:25

Då är de ju inga som helst problem, största rostproblemet jag tänkte på är om du har mycket i dom bakre skärmkanterna.. då kommer det tillslut in vtten å de blir dåligt. men då ska de ha rostat rejält.

Då är ju bilen redan insåld så att säga:D Barnen måste få rätt uppfostran, å om nån säger emot så tänk på bilen som en investering. En fräch Amazon är ju värd rätt många kronor idag, och då står ju 140 så att säga på tur...
Epsi

Postby Knixen » 2010-02-14 20:50

nej så dåliga att de inte klarar ösregn ska de inte vara. Dessutom är det ju tänkt att nästa steg ska vara att fixa till rosten
Tack Epsi för att du motiverade mig!!! :D
Knixen

Postby bodda » 2010-02-14 21:33

du är ju snart där bara håll i :)
144 67års pv62 64 duett66 dodge aspen77 golf 96 monarped 64,flinta,auto 145 express73 ford customline 56
kadett66 67
bodda

Postby Knixen » 2010-02-14 22:58

bodda wrote:du är ju snart där bara håll i :)

ja det är sant! Ibland viker motivationen, men då är det bra med entusiastiska forummedlemmar som stöttar!! :D
Knixen

Previous

Return to Original