Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Torkare..

Torkare..

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

Torkare..

Postby montage » 2010-02-26 14:16

Igår när jag var ute och åkte med vindrutetorkaren i full gång så stannade bladet men motorn fortsatte gå. De var inte fastfrusna. När jag då stannade torkaren ställde den sig rakt upp och gick inte ner som vanligt. Mitt ljusa jag, som var något trött vid tillfället, fick för mig att motorn säkert hade slirat och därför hade detta problem uppstått. När jag kom hem fick jag då den fina idén att "pressa" tillbaka armarna, få dem att "slira" tillbaka. Inte smart... Då jag satte igång dem igen började de slå under instrumentpanelen, jag måste säkert krökt torkarfixturen. DÅ jag genomfört mina briljanta plan kom jag på att jag likväl hade kunnat klicka loss armarna och pressa tillbaka dem i rätt läge. Eller?

Att tillägga på detta är att jag redan bytt torkarmotorn en gång och det var bland det värsta jag gjort. Fick riva hela värmepaket bl.a.. Nu i töets dagar är dock torkarna en nödvändighet så det måste fixas. Vad är det lättaste sättet att komma åt torkarmotorn och fixtur. Måste man riva allt under instrumentpanelen som jag fick göra sist? Kan tillägga att jag har en 142 -70. Motorn sitter alltså under instrumentbrädan.

Tacksam för svar..
montage

Re: Torkare..

Postby bodda » 2010-02-27 10:16

misstänker nog att det är armen ut från torkarm
som snurrat på splinsen :? träligt läge
jag har lyckats dra skruven som håller armen
på plats i bilen men det va ett :evil: men problemet
ä o hitta 0 punkten för armen
känn efter så inte axeln ut till torkarbladen
går tungt med
lycka till :mrgreen:
144 67års pv62 64 duett66 dodge aspen77 golf 96 monarped 64,flinta,auto 145 express73 ford customline 56
kadett66 67
bodda

Return to Övrigt