Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Tips på PU bussningar framvagn

Tips på PU bussningar framvagn

Allt som handlar om trimmade och ombyggda 140 och 164. Vad behöver man göra för att få i en B23? Hur mycket är lämpligt att plana toppen? o.s.v.

Tips på PU bussningar framvagn

Postby Bull » 2011-09-08 19:41

Hej,
Jag vet att detta är ett forum fyllt med klippor! Jag har en 140 framvagn.. den tidiga. Hade låst på att byta till en 72 eller 73 framvagn för att komma åt grövre spindelleder. Köpte två axlar som visar sig vara rena skiten.. rostigt och jävligt, framförallt balken.

Kan man få fatt på en ny balk någonstans?

Frågan är om jag kan plocka över spindlar, a-armar mm till min tidiga balk? Är det lönt? Den tyngsta springande punkten är om jag kan få fatt på komplett PU bussnings sats till den tidiga axeln? Vill minnas att ngn hävdat det! Var i så fall?

Många frågor.. tackar på förhand!

MVH/ Jonas
Bull

Re: Tips på PU bussningar framvagn

Postby 142rallye » 2011-09-08 21:21

är de skillnad på nyare och äldre? polly bussningar har tex kg trimning till de mesta, har för mig ja läst de i katalogen.
Image
142rallye

Re: Tips på PU bussningar framvagn

Postby Bull » 2011-09-09 15:01

Ok, jag har en Rover V8 och är orolig för om den inte är tiräckligt robust.. är det någon som vet om 164:an ngn gång hade den klena axeln. Jag vet att det debatterats om balken var försärkt eller inte. Rover 8:an väger nämligen som en B30.

Hur kan man förstärka framvagnen om SFRO skulle kräva det?

MVH/ Jonas
Bull

Return to Trimmat/ombyggt