Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Framvagnsdata, någon ?

Framvagnsdata, någon ?

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

Framvagnsdata, någon ?

Postby godzilla » 2006-10-13 00:34

Goddag i stugan,

jag har borstat upp min gamla 144 -73:a en smula och upptäckte till min förfäran när jag skulle ställa in den flong nya framvagnen att bapparaterna för framvagnsinställning numera bara har data ner till gamla 240.

Jag åker nu runt med en approximerad inställning som iofs känns bra, men det skulle vara trevligt att ha exakta vinklar för årgången innan jag hunnit åka nån längre bit.

Om någon därför råkar sitta på data för 73:ans framvagn vore jag ytterst tacksam över att få ta del av dessa. Har någon dessutom sänkt en 73:a 40 mm med Lesjöforsfjädrar och råkar veta hur mycket som behöver justeras för att kompensera för sänkningen gör det inget.
godzilla

Postby Amarace » 2006-10-13 01:04

För en 73:a

Caster +1 till +2

Camber 0 till +0,5

Toein 2 till 5mm
Amarace

Postby godzilla » 2006-10-14 01:56

Bugar, most obliged, då ska vi nock skruva lite iallafall då. :wink:

Funderar på att flytta ner övre bärarmsfästet typ 10 mm innan jag gör en ny inställning, vinkeln på övre spindelleden ser lite lattjo ut med kortare fjädrar och kan möjligen inverka något.

Rolig blev den hursomhelst att köra bortsett från att maskinen fortfarande är original.
godzilla

Return to Original