Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • EL-schema till 140GL

EL-schema till 140GL

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

Re: EL-schema till 140GL

Postby dyngklumpen » 2013-03-28 09:15

Uppdatering

Efter att jag fick igång bilen bytte jag bakre kudden till växellådan som var slut, shoppade en förstärkt kudde på rekommendation av motoroldies. lådan med överväxel är tyngre och behöver därför en starkare kudde.

så efter att ha spolat av bilen, gjort rent relät till bränslepumpen och bytt kudden till växellådan körde jag till besiktningen och fick inte ens en liten bra att veta. Golvet var i kanonskick, ngn har varit riktigt seriös med rostskyddet.

när det blir lite varmare ska det bytas tänddelar och rengöras i motorrum etc. Senare i sommar jag jag mäta upp kamaxel och ev byta den med lyftare, slipa in ventiler etc.
dyngklumpen

Postby VOLVO » 2013-03-28 12:57

GRATTIS, härligt att besiktningen gick så bra! Alltid skönt att slippa komma tillbaka + bra resultat map SBP statistik (om den finns kvar!?) på att bilen gick igenom på första försöket! Ol' VOLVO's never die... :)

Njut nu av bilen ! :D
/ sven
VOLVO

Postby Trubbis » 2013-03-28 16:48

Kolla biltema, dom har växellådskuddar för m46 alltså od. Eller om de va m45 som va samma som m41.

Om inte annat tror jag du klarar dig med en vanlig växellådskudde. Köpte 2 st att ha som motorkuddar på 140 men satan va de vibrerade av det :lol:
Trubbis

Postby dyngklumpen » 2013-03-29 13:56

Image
dyngklumpen

Previous

Return to Original