Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Mekanlack erfarenheter

Mekanlack erfarenheter

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

Mekanlack erfarenheter

Postby The duke » 2013-07-16 10:10

Tjena!

Jag tänkte fråga om det är någon här som har erfarenhet med mekanlack (med både grund och finish i en burk) fick tips från brorsan som har gjort det på 2 bilar och han tyckte det blev bra. Han tyckte iallafall att jag skulle göra det på skärmar, bagagelucka och där dom var och repade häromdagen istället för att lämna in den och lacka hela bilen.
Så tipsa på :)
Im not as think as you drunk i am!
The duke

Re: Mekanlack erfarenheter

Postby Christian L » 2013-08-06 13:57

Jag skulle nog satsa på 2 komponents lack, kanske i lastbilskvalitet som brukar vara lite billigare. Då vet man att det går att lacka om hela bilen i framtiden utan att det som ligger på bilen reser sig och skapar mer jobb. Det är så liten prisskillnad när det bara är front som ska lackas om. Jobbet är den stora biten, så då kan man gott kosta på sig bra färg.

//Christian
Volvo 144 Sport Automatic 1967
Christian L

Postby redheat » 2013-08-09 19:28

jag målade , rollade våran 142 med biltemas 2 komponents båtlack
http://skogenracing.editboard.com/t6913 ... hover-veta
Volvo 142 -71
redheat

Postby The duke » 2013-08-13 18:43

ok ok tack för svar.

Imorgon så ska jag bege mig till jönköping för att inhandla diverse grejer, Färg, Roller, sandpapper (eventuellt en billig maskin) maskeringstejp, skriv om jag har glömt något ;)
Det jag undrar är om dom kan ta fram rätt färg åt mig om jag har färgkoden eller om jag får köpa en burk med orange färg och chansa, för brorsans tyckte jag skulle gå in på colorama för dom kan ta fram exakt rätt färg. Jag läste även något om båtfärg i tråden som länkades här har jag för mig. Mycket att tänka på haha :lol:
Im not as think as you drunk i am!
The duke

Return to Övrigt