Login

Login reminder Forgot login? | Register Register
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Problem med b20A

Problem med b20A

Allt som handlar om trimmade och ombyggda 140 och 164. Vad behöver man göra för att få i en B23? Hur mycket är lämpligt att plana toppen? o.s.v.

Problem med b20A

Postby alleilanda » 2017-01-25 20:26

Hej!
Jag har problem med min b20a.
Problemet är att när jag gasar så bryter det och den håller nästan på att dö. Men detta är bara ett problem när jag kör, på tomgång går den fint utom att den puffar endel.
Jag har bytt rotor, fördelarlock, tändkablar med koppar då för de gamla var kol. Även tändstift har jag bytt.jag har även haft loss förgasaren och letat fel bytt olja och grejat, har också bytt termostat. Och bränslefilter.
Men nu efter jag har haft loss förgasaren så startar den bara och så skjuter den en massa och sen dör den. Det har också den skjuter i förgasaren ibland.
Är det någon som vet vad jag ska göra???!!!!
alleilanda

Re: Problem med b20A

Postby 123 GT » 2017-01-27 08:48

Det låter som ett bränslerelaterat fel. Du har inget läckage mellan förgasare och insug alternativt insug och cylinderlock?
Om du ställer upp bränslemängden händer det något då?
AVG
123 GT

Return to Trimmat/ombyggt