Daniel: Jo, jag håller med dej, det är det där gyllene lagom.
Vad jag INTE gillar är när entusiaster "skörtar upp" fellow bilälskare. Och det jag vill protestera mot är när folk medvetet trissar upp priser bara för att sakerna är svåra att få tag på och köparen "måste" köpa nästan oavsett pris.
Jag har mer än en gång blivit erbjuden att köpa delar till idiotprisen typ "Tjena (lilla ovetande) Tjejen... Jag kan sälja delen X för priset 8 x Y till dej, du bara måste köpa den..." å det har varit summor som fått mej att trilla bakänges. I vissa fall har det varit knäppgrejer som killar tyckt att den häääär! bara måste du ha på din bil. Stora fula instbila vingar till 240 , sportsäten å sånt jox, fast jag sagt att min bil ska se original ut och vara original så mycket som möjligt.
Men samtidigt har jag sprungit på folk som varit jäkligt schyssta (Effe här på forumet exempelvis) och sålt saker som de haft liggande till mej för vettiga (ibland även småiga, tack tack) slantar. Det är saker som nu kommer till nytta och gör att ännu en finbil kommer att kunna ta sig ut på vägarna och "utöka hobbyn".
Alla de interiördelar, jox, töjs å prylar som jag samlar på med när jag är på swappmeets, loppisar, skrotar etc kommer jag att låta gå vidare, när jag tagit vad min Blå Dam behöver.... Jag ser gärna att andra bilar får chansen att bli lika fina .