Har precis sparkat igång min gamla 71:a. precis innan jag ställde av den bytte jag till en KG trimmad b20 med weber 36/36. Nu märker jag att den blir lite \"fördröjd\" när man gasar(inte så stor nytta av dubbelportsfunktionen då). Behöver jag byta den mekaniska bränslepumpen mot en elektrisk för att få tillräcligt med soppa? Om jag sätter i en elektrisk pump kan den orsaka förgasar läckage, pga högre tryck?
Det kan vara för små munstycken i förgasaren (felbestyckad) hur trimmad är den för övrigt, för en fräch mekanisk bränslepump kan räka. och ja för högt tryck är inte bra.
Motorn hade suttit i en 140:a innan. jag vet inte något mer om motorn än att de skulle vara fabrikstrimmad hos KG (Det märks att det inte är en orginal motor trots att den saktar sig vid \"kickdown\").
En mekanisk bränslepump räcker, om du kör med en 36/36:a. Men som sagt är förgasaren felbestyckad eller feljusterad så får inte motorn rätt blandning.
Det hade nog underlättat om du kännt till hur motorn är trimmad, dvs kam, portning osv. Då kan man ju lättare få goda råd om bestyckning, och inställning. Nu blir det nog mer att prova sig fram.