phillan skrev:Nu blir man ju skrämd när man hör vilken kunskap du har.
Blir ta den tråkiga bruksbilen då, med start spärr.
Så får den mysa i ett låst garage!
Jag är ingen biltjuv om du tror det, bara bilmekaniker med baskunskaper i bilel. Att jag dessutom demonterat en 144 till småbitar hjälper. Den bilen köptes helt lagligt dock utan nycklar och tanken var att jag skulle ha motorn till min bruks140.. Dumt å börja byta motor om man inte vet om den fungerar så det var ju bara te å starta uppan utan nycklar. Att ta sig in under huven lär man sig när huvuppningswiren går av. Rattlås med hävarm, åter igen, jag jobbar deltid på verkstad och du anar inte hur många tanter/gubbar som låser ratten med krycka och bara ger tändningsnyckeln till verkstaden..
Det alldra bästa sättet att inte få bilen snodd är och förblir troligen att inte parkera på en och samma plats mer än 8 timmar i rad och gärna med bilen upplåst men motorn "obrukbar".
Snappoff ratt är utomordentligt förutsatt att man tar ratten med sig, lite dumt å bara lägga den i passagerarsätet.
Tänk tvärt om mot tjuven, en upplåst lägenhetsdörr betyder att någon är hemma tex...
Dessutom var det ju nån som räknade på det där med bilstölder, hur stor chansen var att just hans bil skulle bli stulen. Har för mig han kom fram till nått i stilen 1 på 500 000 eller nått sånt..
Att få bilen vandaliserad tycker jag är en mycket större fara.