Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Reklamfilm

Reklamfilm

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

Re:

Inläggav parbring » 2007-02-13 10:48

Anton skrev:Finns det fortfarande att köpa såntdär band som är lindat på ratten på bilen i reklamfilmen? Det skulle var fränt på GT-ratten! :)

Det har jag också funderat på. En polare köpte en sådan ny i juklapp för några år sedan till sin farsas amazon, men han kan inte komma ihåg var han köpte den... :roll: :twisted:

sorry, lite ot.
- - -
Användarvisningsbild
parbring

Re:

Inläggav Per » 2007-02-15 19:18

Bengt skrev:Har en gång läst nånstans att när man fotograferar bilar till broschyrer
så kan de göra om en v styrd till h styrd vid avståndsbilder genom att ta bort ratten och rigga den på andra sidan. skulle tydligen vara enklare än att fixa fram bilar av olika utförande.och det är klart att då sitter ju torkarna kvar där de satt från början. kanske därför folk har sett samma årsmodeller med olika torkarvarianter.
Hälsningar Bengt

Bilderna som jag refererade till tidigare är tagna av motorjournalister som provkört bilarna, så i de fallen rör det sig i alla fall om körbara bilar. Men visst trixas det ofta med bilder för att man enkelt vill få det på ett visst sätt. I t.ex. dagstidningars bilannonser ser man ofta spegelvända bilder av Volvo-bilar för att någon tyckt att det sett bättre ut layout-mässigt om bilen varit vänd åt andra hållet. Diagonalbandet blir att luta åt fel håll.
Per

Inläggav Umeland » 2007-02-15 20:00

PARENTES Appropå 140 i media/film såg en film som heter The Cell (2000) med Jennifer Lopez. Där är det iaf med en megasnygg 145a. Filmen är kass men 145an styr upp lite. All \"USA utrustning\" om jag inte minns fel... SLUTPARENTES
Volvo 145 Express 72:a, 145 72:a
Användarvisningsbild
Umeland

Föregående

Återgå till Övrigt