Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • startsvårigheter

startsvårigheter

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

startsvårigheter

Inläggav Peter Holbrant » 2012-02-07 10:07

Skulle som vanligt åkt till jobbet efter en jourledig måndag.... då caddyn (en 2010) ...valde att startvägra orkade inte krångla med startkablar från bagageutrymmet i bmw! Så gick över frågade ifall grannen kunde ge mig lite starthjälp.... jodå men då startvägrade även hans bil... gick bort och provade ifall 145an behagade starta står hemma ovanför vedboden till följd av varit reservbil då bruksbilen varit iväg på omlackering efter skada.....

trodde inte den skulle gå i gång vet batteriet inte är det bästa och den har inte vart igång på 3v....
jäklans imig den knappt snurrade men hostade igång direkt.... fasiken vad skönt med kvalitetsbil! så nu står både caddyn o grannens bil och värms upp efter lite starthjälp från morgonpigg 40åring....
Peter Holbrant

Re: startsvårigheter

Inläggav Amazon_Sleper » 2012-02-07 14:17

Haha volvo rules :D Har själv trött batteri i min 145a å hade stått hela natten uppe på jobbe då jag var med en kontejner till haninge i natt å dom trode inte vi skulle vara tillbaka så tidigt stått på värmaren 20min i -20 men snurra i sakta mak å så blurra den igång :wink:
Volvo Pv 544 -60
Volvo Amazon -67
Volvo 144 -67
Volvo 145 -70
Volvo 245 -90
Amazon_Sleper

Återgå till Övrigt