Och ännu då en liten update.
Drog lite förhastade slutsatser igår angående allt som måste göras om, blev betydligt mindre när man sovit på saken.
1. Originalets tvärbalk går att använda, då växellådsfästet från bw35:an passar bolt on på AW71:an. Man skjuter helt sonika bak originalbalken ett snäpp, så att de bakersta bulthålen används i framkant på balken, blir då 2st hål att borra, men det kan jag ta då. (dubbelmoral??)
2. Växelstagsmojängen går fri från oljeröret, igår kväll när jag kollade så låg växelspaken i low, jag trodde den låg i park, och med växellådan hissad till rätt position och park ilagd på rattkryckan är det flera cm tillgodo. köpte en kullänk ,m8, på biltema, tog ett växelstag från den skrotade 745:an, och gängade på kullänken, tryckte fast på växelstagsvinkelväxelmojens kulbult. passade som handsken. växelarmen på lådan vände jag nedåt och bockade om den en aning, så den gick fri från kanten på lådan, samt kortade den till samma längd som på bw35:an. Oförskämt med växellägen som stämmer direkt
3. Hastighetsmätarvajern: blev lite lat/åksugen/snål och lossade de två klamren som håller den mot rambalken. nu fick den en lite närmare bit så den räcker.
4. kickdownvajern fästes i originalfästet, här har jag inte tänkt själv utan här har jag snott iden från en som moddat en p1800 med aw71. inbegriper en ögleskruv, två brickor och en liten bit slang. förvånande nog så har båda lådorna till synes lika långt "slag" på vajrarna

. ( vid närmare eftertanke har jag nog alla hans idéer ??)
Sen så det väl i princip bara kvar oljekyl och kardan, samt att koppla ihop tåtarna till startspärr. Och som sagt, utrymmet är det absolut ingen brist på, tror det är trängre med m41 faktiskt.
Ha det
Volvo 144 -70 Volvo 145-70 (långtidsprojekt) Plymouth Belvedere -58 Opel kapitän -62 Volvo BM 350 -67