Jag har precis köppt mig en 142 av årsmodel 1971. (bilen är dock uttagen den 28 oktober 1970) av en gammal farbror. bilen har gått strax under 21k mil och ser ut ungefär som alla andra gubbkörda 142or i det här landet. Dock så fick jag med en hel hög med spännande papper såsom det gamla regestreringsbeviset och dom gamla plåtarna med länsbokstäver, intruktionsbok och häftet \"körtips\" i nyskick.
Desutom papper på vad som verkar vara samtliga reprationer och servicar billen fått genom åren, allt på verkstäder. Jag är nu 3 ägaren och då bilen är mer än dubbelt så gammal som jag har jag fått lite samvetskval då min ursprungliga plan var att rolla bilen mattsvart å i stort sett använda den som ungdomsbil, men efter at ha gått igenom den lite noggrannare börjar tankarna röra sig om orginalrenovering. min fråga är helt enkelt, hur många sånna här bilar med full dokumentation finns det? är det såpass få att just denna bil går upp något i pris? Självklart förstår jag att om man frågar i orginalforumet får svaret att den är klart värd att bevara i orginalskick men en 142 som ungdomsbil kommer jag ha dock vet jag inte om jag ska hitta en annan än denna till det.