Hejsan! Jag är nyregistrerad här på forumet, och har lite frågor som jag hoppas inte är allt för orelaterade till 140, då de egentligen ställs i syfte till att renovera en 164 164 klubbens forum verkar inte alls lika väluppdaterat som detta..
Kan dock tillägga att jag även är stolt ägare till en 142 av 71 årsmodell och jag kommer antagligen dyka upp med massa dumma frågor kring den bilen också här framöver..
Hursomhelst, jag har köpt mig en -69 års 164, och har stött på bekymmer när jag ska byta stödlager! Vad jag nu efter lite forskande insett är att kardantunneln tillochmed denna årsmodell är mindre. Är det samma sak med 140-serien? Detta innebär ju att stödlagerhållaren på dessa äldre är mindre.. vilket gör att de senare större varianterna inte passar.
Kan det kanske finnas någon variant av 140 stödlagergummi av den mindre sorten, som har samma diameter för kardanstången som 164?
Någon som har tips på någon annan lösning?
Tacksam för alla svar och jag hoppas att det inte är alldeles för 140 orelaterat som sagt.. Jag vill bara få min fina 164 i trafik så fort som möjligt